2011-03-13

Soffa under förvandling

Jag älskar den trendiga lapptäcksstilen som just nu syns på såväl soffor som fåtöljer och kuddar. Det får dock inte bli alltför brokigt och färgglatt, utan sådär lite lagom.

Jag har dessutom länge känt att vår TV-soffa behöver en förvandling. Den är stor och skön och perfekt att ha så länge grabbarna är så små som de är. Så därför tänkte jag att jag skulle göra en variant av den härliga lapptäcksstilen på vår gamla soffa (bra för att dölja alla fläckar också :0).

Nedan får ni en första glimt av hur långt jag kommit hittills. Den är dock inte färdig ännu, utan skall få ännu mer färgglada tyglappar påsytt.
Foto: GreyMatter
Återkommer så ni får se det färdiga resultatet. Vet dock inte när det blir då tiden inte riktigt räcker till till denna typ av projekt för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika