2011-03-06

Våren är häääär...

Solen skiner, det biter i kinderna och när jag var ute och gick med hunden såg jag de första snödropparna. Det måste bara betyda en sak - våren är här. Det är så härligt. Kunde inte låta bli att börja ansa krukväxterna som stått ute hela vintern (återstår att se om det finns något liv i dem efter den långa vintern).

Se vad jag fann när jag klippt ner kärleksörten :0) Ser ni - knoppar - vilket härligt vårtecken.
Har även tömt all is som nu börjar smälta från krukor, vattenkannor och hinkar. 
 Och viktigast av allt - kaffe i trädgården. Finns det något bättre än de första kopparna kaffe utomhus efter vintern. Solen värmer härligt när man sitter i lä.
Alla foto: GreyMatter (även skuggan av mig:)
Vilken söndag. Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Låter jättehärligt!
    Vi har ett par meter snö kvar här,men vi njuter av att solen värmer!
    Kram Linda

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika