2011-03-20

Vårprojekt

Jag älskar betong. Just nu studerar jag en betongbok med inspiration om olika projekt man kan göra själv. Boken heter Vattenblänk och BETONG och är gjord av Malin NIlsson och Camilla Arvidsson.

Jag har redan planerat massor som jag ska gjuta så fort graderna stiger över 8+. Boken och några av mina framtida projekt ser ni nedan.
Stora, härliga krukor i betong - kan man få för många?
Till vår entré vill jag gjuta denna härliga dörr"matta". Stabil, tung, enkel och vacker - precis vad vi behöver här ute i vårt blåshål.
Slutligen - ett stort 3 i rad spel på gräsmattan. Det kunde vara superkul att spela under varma sommarkvällar.

Vi får väl se hur mycket som blir verklighet.
Ha en ljuvlig söndag.

1 kommentar:

  1. Betong är verkligen ett levande material. Jag älskar Tove Admans produkter, har hennes fotpall/golvlampa och vill gärna ha (få:) hennes fina ask i form av ett "riktigt" hjärta.

    Bra med återvinningstanken hos design by leftovers, personligen är jag ganska förtjust i originalutförandet hos gamla möbler, men kul idé att poppa upp dem!
    /helena

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika