2010-12-15

Årets färg 2011

Visste ni att Pantone har utnämnt årets färg 2011. 2010 var det turkos - och det har vi sett massor av under året. Nästa år är det varmt rosa som ska stå i centrum. Av Pantone även kallat kaprifol.
Motiveringen lyder "fritt översatt" ungefär så här:
"En färg för alla säsonger"
Modig. Självsäker. Livskraftig.
En modig ny färg, för en modig ny värld. Låt den djärva kaprifolens personlighet genomdränka dig, lyfta dig och bära dig genom året. Det är en färg för vardagen - utan att ha något som helst vardagligt över sig".

 
Alla foto från Livingetc
Kanske ser det ut så här i våra hem om någon månad ? Vi kanske börjar med en lampa, för att sen smyga in några kuddar - följt av gardiner, och som pricken över i:et, en soffa....

Då rosa inte är min färg (och speciellt inte denna tonen av rosa) så tror jag personligen att jag hoppar över denna trend. Men man ska aldrig säga aldrig, för jag är verkligen helt överförtjust i de två sofforna nedan. De är helt fantastiska.
Foto från Livingetc
Oavsett, så blir det spännande att se hur pass mycket varmt rosa vi kommer att se framöver. Vad tycker ni om årets färg 2011?

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Men vad kul! Satt och bläddrade i några magasin och tänkte för mig själv att just den färgen vill jag ha som accent i vår/sommar! Klockrent!

    Tack för info.

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Är det Trichia Guild? Härligt!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika