2010-11-19

Betong ute och inne

En så här grå och regnig dag (i alla fall i södra Skåne) blev jag inspirerad att skriva om mitt favoritmaterial - som också är grått. Nämligen BETONG. Jag älskar betong. Det är ett helt fantastiskt material. Hemma har vi betonggolv överallt och betongbord och betongljusstakar och.... Även ute har vi skulpturer i betong. Detta hårda material tillsammans med skira blommor eller komatta och renfällar blir en härlig kontrast. Och till råga på allt så är det inte ömtåligt över huvud taget. Att det blir slitet ger bara en snygg patina känsla över stilen. Vilken reklam för betong det blev idag. De flesta bilderna är från mitt hem, samt även från min kära svärmors.

Foto: GreyMatter
Ha en riktigt mysig fredag med massor av tända ljus och ett gott glas vin (det ska jag ha när grabbarnas disco är slut för kvällen).

1 kommentar:

  1. Vackert, vackert jag tänker sätta mig framför brasan med massor av levande ljus och naturligtvis vin, när det börjar skymma. Fin helg till Er. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika