2010-11-11

Godaste glöggen är...

Välkommen att titta in: glöggprovning och julmarknad på Almaregården!

Foto: GreyMatter

Jag var på invigning av en mysig julmarknad igår kväll. En av attraktionerna var glöggprovningen. Vi provade 5 nyheter som precis har lanserats inför glöggsäsongen. Smakerna och alkoholhalten varierade väldigt, allt från alkoholfritt till 15% alkohol. Där var smak av saffran, lägre sockerhalt som gav mycket smak av de klassiska glöggkryddorna såsom nejlika, pomerans och russin. Alkoholfritt (som bara smakade saft) och "traditionell glöggsmak. Sist men inte minst provade vi en glögg som smakade lakrits.

Så vilken var då godast ? För mig var det väldigt enkelt. Det var bara en som var riktigt god och det var Blossa X med smak av saffran. Den kan jag varmt rekommendera. Inte för söt, men ändå mycket glöggsmak och efteråt en mjuk smak av saffran. Prova den gärna!

Samtidigt som vi smakade på diverse glöggvarianter gick vi runt och mös till den julstämning som Tina och Peter skapat dagen till ära. För att inspirera dig att åka dit och själv uppleva julstämningen, utan att avslöja för mycket visar jag en av mina favoritbilder därifrån, där amaryllisen står för julstämningen.
Foto: GreyMatter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittar in. Skriv gärna några rader.
Kram
/Annika